دانلود کتاب علمی تخیلی

معرفی سایت های دانلود کتاب علمی تخیلی

دانلود کتاب علمی تخیلی

معرفی سایت های دانلود کتاب علمی تخیلی

'Testament' واقعاً واقع بینانه نسبت به مرگ و میر مادران از "داستان زن خدمتکار" واقع بینانه است

دنباله بلند مدت انتظار The Handmaid's Tale ، The Testament ، مارگارت اتوود است که بالاخره در اینجا قرار دارد تا رضایت فراوانی هم از سوپرهای دیرینه آتوود و هم از تازه شروع شده ها - که بسیاری از آنها از طریق درام برنده جایزه هولو به کابوس دید آتوود از آمریکا می آیند ، دهند. الهام گرفته. در حالی که داستان عطوود کاملاً در بخش "ادبیات" کتابفروشی محصور شده است ، همیشه تمایل در کار او وجود دارد که به سمت قفسه تریلر و رمز و راز تکیه کند - و بررسی های اولیه (و همچنین خواندن من) از رمان جدید نشان می دهد که برجستگی کانادایی داستان های دیستوپی فمینیستی به طور رسمی Big Page-Turner Energy را راه اندازی کرد.



این توانایی برای جابجایی بین ادیان با ادبیات بلند و پر اکتان نیز به خوبی در نمایش هولو نشان داده شده است که اتوود یک مشاور مشاور است - روی پرده ، داستان Offred و ارتش Handmaid او به عنوان یک اقدام محورانه و دل انگیز بازی می کند. ماجرا. در فصلی که اخیراً پخش شده ، سه فینال ، به عنوان مثال ، گروهی از جنگجویان آزاده آزادیخواه موفق می شوند گروهی از کودکان در معرض خطر را با استفاده از کمی بیشتر از تعداد انگشت شماری از سنگ ها و مقدار غیر منتظره ای از اهداء کنند. صابون


اما حتی بیشتر از پیچ و تاب های پر تحرک داستان The Handmaid's Tale در دو فصل گذشته ، و مطمئناً بیش از فرض اساسی آتود مبنی بر اینکه زنان ممکن است از آزادی های تولید مثلی و اقتصادی محروم شوند (یا اینکه ممکن است دولت این ملت از سوی یک شخص بخصوص ظالمانه و غیرقابل تصور غلبه کند. تا به امروز ، چیزی که بیش از همه باور نکردنی در مورد داستان The The Handmaid's باور نکردنی است ، چیزی نیست که شما ممکن است فکر کنید.


تا پیش از عهد ، خوانندگان هرگز ندیدند که زنان در آینده نزدیک جیلاد از عوارض قابل پیشگیری مربوط به بارداری و زایمان درگذشت.


امروز ، بحران بهداشت مادران در ایالات متحده از هر 100000 زایمان در ایالات متحده 18 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و در سراسر جهان بیش از 800 زن هر روز دلایل مرتبط با بارداری می میرند. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، درست در اینجا در یکی از کشورهای با اقتصادی ترین و توسعه اقتصادی روی کره زمین ، زنان به علت بارداری یا زایمان با نرخ 700 در سال می میرند - این تقریباً دو زن در روز است. آمریکا بدترین نرخ مرگ مادران در جهان توسعه یافته، با توجه به تحقیقات انجام شده توسط NPR و نرم افزار Publica. بیش از 60٪ از این مرگ و میرها قابل پیشگیری است . 50،000 زن دیگر در سال عوارض جدی یا تهدید کننده زندگی را تجربه می کنند. میزان مرگ و میر مادران در آمریکا بیش از دو برابر شده استدر دو دهه گذشته این رسما یک بحران است.




"عهد" توسط مارگارت اتوود

17/37 دلار

|

آمازون

اکنون سفارش دهید

دلایل این بحران بسیار است ، اما آنها شامل نابرابری در مراقبت از زنان باردار از رنگ ، که سه تا چهار برابر بیشتر در معرض عوارض بهداشت مادر هستند ، تا حدودی به دلیل اثرات سوء سلامت طولانی مدت از نژادپرستی سیستمیک ، و همچنین تعصب در ارائه دهندگان و مراکز مراقبت های بهداشتی میزان مرگ و میر مادران در آمریکا نیز ناشی از عدم دسترسی به مراقبتهای مقرون به صرفه قبل از تولد و پس از تولد در جوامع روستایی و کمبود است - و به ویژه باید در کشورهایی که مراقبتهای تولید مثل کمبود یا تحت محاصره است تأکید شود . هنگامی که و در کجا آزادی باروری پشتیبانی نمی شود ، به طور کلی سلامت تولید مثل رنج می برد .



"اما نشان داده شده است که دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا برای مادران بسیار وحشیانه ، بی رحمانه نابرابر است ، و عدم دسترسی به این حال زنان را می کشد ، در حال حاضر."

در گیلاد آتود ، آزادی تولید مثل یک ابتکار عمل نیست ، و Handmaids ، زنانی که به خانواده های نخبه برای فرزندان اختصاص داده می شوند ، بطور معمول مورد ضرب و شتم ، آویزان ، مسموم شدن ، چاقو و شکنجه قرار می گیرند - اگرچه در صورت آسیب پذیری به ندرت مورد خشونت قرار می گیرند. باردار شوید با این وجود ، استانداردهای مراقبت های بهداشتی مادران گیلاد همان چیزی نیست که کسی آن را ایده آل بدانید. مراقبتهای قبل از تولد در جیلهاد سنتی ، اصولگرایانه عمدتاً شامل ملاقات ها (به علاوه تهدید و ضرب و شتم) از یک خاله ، نوعی از وانابای مامایی شبه نظامی است که همراه با تولیدات گاه و بیگاه پدرانه از OB های مرد در یک شرایط بالینی ناشناس است. زایمان در گیلاد به طرز وحشیانه ای بی رحمانه است: خانمهای دستی در حضور همسران و خاله های دخیل در بردگی جنسی خود در معرض مراسم جشن تولد هستند - یا همانطور که در یک سکانس به یاد ماندنی در پایان فصل دوم نمایش ،



مراقبت های بهداشتی مادران در آمریکا و زندگی واقعی امروزه بهتر از این است. اما نشان داده شده است که دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا برای مادران بسیار وحشیانه ، بی رحمانه و نابرابر است ، و عدم دسترسی به زنان در حال حاضر است.


مطالعات نشان داده است که 25٪ کامل زنان تعداد توصیه های ویزیت مراقبتهای قبل از زایمان را دریافت نمی کنند ، و این درصد حتی برای زنان از رنگ نیز بیشتر می شود: 32٪ برای زنان آفریقایی-آمریکایی ، 41٪ برای زنان هندی و بومی آمریکایی و 50٪ برای خانمهای لاتین. "دسترسی به مراقبتهای مقرون به صرفه ، قابل اعتماد و قبل از تولد ، و مرخصی از محل کار برای مراقبت از دوران بارداری ، می تواند یک تغییر دهنده بازی گسترده برای پیامدهای مادران در ایالات متحده باشد.


در حالی که روشهای زایمان وحشیانه گیلاد را نباید با زایمان در آمریکا مقایسه کرد ، اما این سوال که چه کسی می تواند با خیال راحت زایمان خود را در خانه داشته باشد نیز یکی از دسترسی ها است. برنامه ریزی شده برای زایمان های خارج از بیمارستان ، کمتر از 1٪ زایمان ها را در ایالات متحده تشکیل می دهد و زنانی که آنها را در اختیار دارند ، احتمالاً می توانند هزینه های خود را از جیب دریافت کنند و توسط یک متخصص آموزش دیده تولد نیز شرکت می شود. به عنوان یک ماما یا دولا. حتی بهترین برنامه ریزی های زایمان در خانه ، دو برابر خطر مرگ نوزادان در مقایسه با زایمان های بیمارستانی روبرو هستند (کالج زنان و زایمان آمریکایی و زنان متخصص تولد بیمارستان را به عنوان مطمئن ترین انتخاب توصیه می کندبرای بیشتر مردم). اما بار اول ، بدون مراقبت و بدون برنامه ریزی زایمان در خانه ، بارها و بارها خطرناک است - دقیقاً با آن نوع تولد خانگی که یک مادر جوان بدون بیمه یا تحت پوشش Medicaid احتمالاً با آن روبرو خواهد شد. در حال حاضر Medicaid بالغ بر 40٪ از کلیه زایمان ها را در ایالات متحده پوشش می دهد و کاهش برنامه های پیشنهادی باعث ایجاد میلیون ها زن باردار در معرض خطر می شود.



کاهش بودجه برای خدمات زایمان در حال حاضر یکی دیگر از نیروهای اصلی افزایش مرگ و میر مادران است. بسیاری از زنان آمریکایی که در غیر این صورت زایمان خود را در بیمارستان بستری می کنند ، مجبور می شوند برای مراقبت های مورد نیاز خود به مراتب فوق العاده و خطرناک بروند. بیمارستان ها و کلینیک های روستایی در سراسر کشور ، از جنوب شرقی تا میانه غربی ، به دلیل کاهش بودجه در حال تعطیلی هستند ، به این معنی که در بسیاری از شهرستانها زنان باید صدها مایل رانندگی کنند تا به مراقبت های زنان و زایمان برسند. حتی در مناطق پرجمعیت شهری در ایالات متحده ، تعداد فزاینده ای از زنان باردار خود را در بیابان های زایمان پیدا می کنند بدون دسترسی آسان به مراقبت های دوران بارداری ، زنان و زایمان یا زایمان. بیش از نیمی از مناطق روستایی در ایالات متحده فاقد خدمات زایمان بیمارستان هستند .


میزان بالای زایمان سزارین در ایالات متحده - در حال حاضر ، یک در هر سه زایمان یک قطعه C است - همچنین در میزان بالای مرگ و میر مادران نقش دارد. در حالی که مقاطع C اغلب برای زنان و نوزادان نجات بخش است ، داده ها حاکی از آن است که عوارض ناشی از زایمان های جراحی ، از جمله خونریزی و عفونت ، از مهمترین دلایل مرگ مادر در ایالات متحده است.


"... یکی از جنبه های گمانه زنی تر نشان دادن گیلاد در صفحه و روی پرده تا کنون ممکن است میزان بقای بسیار قابل توجهی از هادی ها بود که در دوران بارداری و زایمان موفق شدند ، تحت شرایط شدید استرس زا."

Testament یک بخش C اضطراری را به تصویر می کشد که به مرگ Handmaid ختم می شود: پس از ریزش خون قابل توجه در هنگام زایمان ، یک Handmaid "برای بیرون راندن کودک" باز می شود "، همانطور که یکی از راویان نوجوان کتاب می گوید:" این نبود. او چیزی را انتخاب کرد. " در یک دنباله ویژه تکان دهنده دیگر از فصل اخیر سریال Hulu ، یک زن همکار باردار به ضرب گلوله کشته می شود اما در حالت نیمه هضم آلود و نیمه جوانه زنی زنده نگه می دارد تا اینکه جنین وی زنده بماند - نمونه دیگری از این که تا چه اندازه از بالای سطح فاصله دارد. لیست اولویت های گیلاد بهزیستی یا بقاء یک مادر را قرار می دهد.



این صحنه ها هر دو دلیل اصلی بروز بحران مرگ و میر مادران در آمریکا را نشان می دهند: تمایل ما به امتیاز دادن به بهزیستی نوزاد از بهزیستی و یا حتی بقای مادر. در بعضی موارد ، این گرایش کاملاً مورد توجه است ، به عنوان وقتی پرستاران یک شبه بیدار می شوند ، مادران جدید را هر ساعت برای شیردهی در بیمارستان بهبود می یابند. در بعضی موارد ، مانند فشارهای قانونی برخی دولتها برای لغو حق زنان برای فسخ حاملگی برای سلامتی خود (یا هر دلیل دیگری) ، انگیزه آن چیزی است که فقط به عنوان یک بی اعتنایی آشکار برای سلامت زنان تلقی می شود.


با توجه به واقعیتهای واضح در مورد مرگ و میر مادران در ایالات متحده ، یکی از جنبه های سوداگرانه ترسیم تصاویر گیلاد در صفحه و روی پرده تا کنون ممکن است میزان بقای بسیار قابل توجهی از هادی ها بود که موفق به باردار شدن و زایمان شدند ، تحت وحشیانه. شرایط استرس زا که با عهد تغییر می کند. به عنوان نویسنده برخی از تحسین برانگیزترین کارهای دیستوپی فمینیستی که تاکنون منتشر شده است ، اتوود انگشت خود را به طور ناخوشایند به نقص های کشنده ی یک سیستم نابرابری وحشیانه نشان داد که به دلیل عدم نگرانی بی رحمانه آن نسبت به بهزیستی زنان است.


مطمئناً آمریکا جیلاد نیست. اما وقتی نوبت به ارزشیابی زنان می رسد که اطمینان حاصل کنیم که برای زنده ماندن ، سالم بودن و تأمین منابع کافی برای بارداری و زایمان تأمین می شویم ، آمریکا قبلاً اولویت های خود را کاملاً واضح و روشن کرده است ، بدون اینکه به روتختی قرمز و یا روتختی سفید مورد نیاز باشد.


با موفقیت The Testament ، خطری که زنان در جامعه با آن روبرو هستند ، کمبود مراقبت از دوران بارداری ، زنان و زایمان را به دنبال دارد ، به وضوح برای آنچه بیان می شود نشان داده می شود: یک سیستم دیستوپی. اما کسی که می توانیم و باید مانع آن شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد